Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activeringse-mail gemist?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Links  (gelezen 3511 keer)

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
Re: Links
« Reactie #15 Gepost op: 31 januari 2011, 15:14:49 »

En als we nou toch met PDF's aan de gang gaan... dan heb ik er nog wel een paar...

Dit is de eerste:
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/414/265/RUG01-001414265_2010_0001_AC.pdf
Waarom willen ´wij egotrippers´toch zo graag ons voordoen alsof we de hele wereld willen veroveren? Ik heb al grootste moeite met iemands hart...

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
« Reactie #16 Gepost op: 31 januari 2011, 15:16:28 »

Waarom willen ´wij egotrippers´toch zo graag ons voordoen alsof we de hele wereld willen veroveren? Ik heb al grootste moeite met iemands hart...

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
« Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2011, 15:17:23 »

Je moet maar eens gaan Googlen op - Yijing Xue.... of I Ching PDF... Amaai...

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
« Reactie #18 Gepost op: 31 januari 2011, 15:31:59 »

Nou vooruit... dan maar weer een eens een link (als die al niet eens is langsgekomen..?)

http://www.reocities.com/dao_house/yijing.html

De eerdere PDF's hiervoor komen van een invulling via Google met 'Yijing Xue PDF'. Ik realiseerde me op het moment dat ik ze hier naar voren bracht dat ik eigenlijk eerst wel eens wil weten of het iemand interesseert. Daarna kan je altijd zelf nog gaan Googlen... Ja je mag zelf ook wel wat doen... Aan de andere kant mag je bij interesse me ook wel laten weten wat voor iets je zoekt, want misschien heb ik hem al in PDF...

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
« Reactie #19 Gepost op: 06 maart 2011, 21:21:27 »

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
« Reactie #20 Gepost op: 06 maart 2011, 21:23:47 »

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
« Reactie #21 Gepost op: 06 maart 2011, 21:30:06 »

frankr

• Jr. Member
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 01 mei 2011, 13:02:48 »

Hier is weer een interesante denk ik.
Leuk om mee te spelen.
http://www.levitated.net/exhibit/iching/images.html

Groeten Frank

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
« Reactie #23 Gepost op: 10 juli 2011, 13:54:38 »

Niet zo zeer een site om de I Tjing uit te proberen, als wel een link die meer verteld over de duitse auteur Wilhelm (!) Giebel, en zijn ontdekkingen van de I Tjing in combinatie met de 24 weken-kalender en andere astronomische fenomenen:

http://wilhelmjosefgiebels.info/

Ik had het boek graag gekocht via Amazone.de, maar daar vragen ze om creditcardgegevens (die ik niet heb, anders word mijn bestedingspatroon wel erg aangetast :-D), en of een rekening bij een Duitse, dan wel een Oostenrijkse bank (en die heb ik ook niet). Als iemand een tip heeft hoe ik het nog anders aan zou kunnen pakken of nog een andere link heeft gevonden waar dit boekwerk verkocht wordt (zonder dat er om creditcard gegevens wordt gevraagd en men niet werkt met een IBAN-link), dan hoor ik dat graag...
« Laatste verandering: 10 juli 2011, 14:12:54 door fpm.coolen »

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
« Reactie #24 Gepost op: 10 juli 2011, 14:11:16 »

Ik heb zijn mailadres te pakken en nu het boek besteld bij de auteur zelf... Ben benieuwd naar zijn reactie!

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
« Reactie #25 Gepost op: 10 juli 2011, 14:35:05 »

Ik ben nog verder gaan struinen over het wereldwijde web en kreeg ook een andere site van bovenstaande auteur voor mijn netvlies: http://i-ging-secrets.de.wilhelmjosefgiebels.info/. Over de I Tjing en zijn / haar aanwezigheid in de Verboden Stad in Beijing! Hoogst Origineel...

Harmen Mesker

• "Change is my middle name."
  • Administrator
  • Sr. Member
  • I am one with my duality.
    • I Tjing Centrum Nederland
« Reactie #26 Gepost op: 10 juli 2011, 14:56:50 »

Hum, mijn Duits is nicht so gut, maar wat ik er van begrijp vind ik wel allemaal héél vergezocht. Wat vind je er zelf van?
-----------------------------------------
I Tjing Centrum Nederland
Web: www.i-tjingcentrum.nl
Harmen's oude dagboek: www.itcn.nl/serendipity
English: http://diary.itcn.nl
E-mail: info@i-tjingcentrum.nl
-----------------------------------------

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
« Reactie #27 Gepost op: 10 juli 2011, 16:32:59 »

Ik ben op zich wel geïnteresseerd in linken tussen de I Tjing en astronomie (heb ik ook wat in mijn boek over gezegd, met name in hexagram 1 waarin Shaughnessy de lijnen aan het sterrenbeeld Draak koppelt, en hij dat in 'Before Confucius' ook doet met hexagram 2 en het Chinese sterrenbeeld van de schildpad), maar ik vind het in 1e oogopslag wat te simpel om een cyclus van de 24 Qi-weken en de 64 hexagrammen te laten lopen door elke 'week' aan 1 hexagram te koppelen en zo een reeks van 2 jaar en 8 maanden te creëren (die hij zelf een cyclus van 2 jaar en 16 maanden noemt... he? dan leest hij ineens 'qi-weken (15 dagen) als een maand...dan spreekt hij zichzelf tegen... ).

Hij gebruikt ook sterrenkaarten uit het boek van Sun & Kistemaker (The Chinese sky during the Han, Brill 1997), maar die linken moet ik nog eens goed bekijken... Zoals ook zijn link aan de sterrenkaarten van Dunhuang. Wel intrigerend, maar ik moet ook zijn blog nog eens goed lezen voordat ik conclusies trek die in de richting neigen dat hij zich er wel makkelijk vanaf maakt...

Die tweede link die ik doorgegeven heb is overigens in het engels... (een blog vanaf oktober 2010). Zou zijn boek nu ook in het engels geschreven zijn??? Ich hoffe es, dar meine deutsch auch nicht zo gut ist... :-D
« Laatste verandering: 10 juli 2011, 16:35:02 door fpm.coolen »

fpm.coolen

• Ontmoeten
  • Sr. Member
« Reactie #28 Gepost op: 16 juli 2011, 00:27:45 »

Tja, over muzikale smaken heeft ieder zo zijn mening, maar die t-shirts in deze clip... waar zouden ze die vandaan hebben:

http://www.youtube.com/watch?v=UPSwGj45gxM&feature=related

De band bestaat overigens nog steeds al stamt deze clip uit de jaren '80 (?)

alex

• Ontmoeten
  • Jr. Member
    • yiMobiel
« Reactie #29 Gepost op: 29 september 2011, 16:49:52 »

Freedom from the desire for an answer is essential to the understanding of a problem.  Jiddu Krishnamurti
Pagina's: 1 [2]