Hoi Femke,
Wat leuk dat je weer een keertje iets leuks schrijft! Mag wat mij betreft best vaker hoor.
Ach ja, die meeting. Hij zegt (terecht vind ik ) dat hij me nooit een haarbreed in de weg heeft gelegd voor welke cursus/meeting/avond dan ook, als ik die wil hebben. Maar dit keer vind hij het belangrijk dat ik mee ga naar zijn ouders die in Castricum vertoeven, vóórdat we op vakantie gaan. Tja. Daar zit wel wat in natuurlijk. Die meetings gaan tenslotte niet weg, er komt er wel weer eentje. Het leuke van a.s. zaterdag is dat er nieuwe gezichten komen, dat had ik wel erg leuk gevonden, maar die zie ik vast nog wel een keertje dit jaar. (toch, Vincent en anderen?)
Ik denk dat manlief een beetje jaloers is en dat vind ik eigenlijk wel een beetje leuk, want meestal ben ik het die jaloers kan zijn.
Ik denk dat ik er helemaal niet meer over ga praten, en dat - als het ineens zaterdagochtend is - ik het nog een keertje aanstip. Het zou me niet eens zo sterk verbazen als hij ineens zou zeggen; joh, als jij zo graag wil, ga dan.
Ik ben nu een leuk boek aan het lezen over controle en macht. Het is erg leuk geschreven en het vertelt van baby af aan tot volwassenen over hoe we omgaan met de controle/macht binnen alles: werk, gezin, relaties, echt alles.
Ik moet er wel om lachen, want door niet te gaan, zeg ik eigenlijk dat hij de macht heeft op dat punt over mij. Zou ik toch gaan, dan geef ik een boodschap van: "joh, je kunt me vertellen wat je wil, maar de pot op met jou, het is niet belangrijk wat je zegt, want ik doe toch lekker wat ik zelf wil".
En in een relatie is het nou eenmaal geven en nemen. Wij vrouwen zijn natuurlijk onwijs goed in geven (maar eh...ik had al in een eerder antwoord geschreven dat ik ook wel manipulatief kan zijn, dus uiteindelijk krijg ik meestal wel wat ik hebben wil. Dan is het ook niet zo erg om een keertje niet te krijgen wat ik hebben wil.)
We zijn volgens mij allemaal op een bepaald gebied wel manipulatief, degene die beweert dat dat bij hen/haar niet zo is...mag zich melden, dan kunnen we een leuke discussie krijgen.
Anyway, ik blijf het okay vinden om zowat mijn hele "hebben en houwen" hier op tafel te leggen. Dat is iets wat ik nergens doe en wil, maar op de een of andere manier voelt het hier okay. Dus mensen, zitten jullie ergens mee, het liefst zo intiem mogelijk (hihi) dan kom maar op hoor: het lucht op, het is veilig, het is verhelderend wat anderen ervan vinden en je kunt het beter hier neerleggen dan bij je buurman/vrouw.( of je moet een coach/psycholoog als buuf hebben)
Dus Femke en alle anderen, pak je boek, stel een vraag en leg hem hier neer ( ook al snap je volledig het antwoord, het is toch verhelderend hoe anderen ernaar kunnen kijken)
Tjonge, jonge, wat een geschrijf. En o ja, ik ga dus op vakantie van zaterdagnacht 29-07 tot en met 11-08. Fijne vakantie allemaal, geniet ervan!
Groetjes, Ilona
p.s. wat heb je trouwens besloten met die danslessen?