Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activeringse-mail gemist?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Vraag over het trigram water (Kan)  (gelezen 3487 keer)

Danielle

• Gast
Vraag over het trigram water (Kan)
« Gepost op: 21 september 2006, 17:38:14 »

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen gezien ik nieuw op het forum ben. Ik ben Danielle, 29 jaar en ik volg momenteel een I Tjing cursus bij Harmen. Ik ben dus een echte beginner, so bare with me. Ik heb altijd al veel met de I Tjing "gehad" er al best wel wat over gelezen maar kon er zelf niet zoveel mee (praktisch). Door de cursus van Harmen wordt daar gelukkig in rap tempo verandering in gebracht en wordt mijn "honger" naar kennis en inzicht in de I Tjing alleen maar groter.

Nu mijn vraag. Ik probeer momenteel de trigrammen een beetje te doorgronden en eigen te maken. Nu vroeg ik me af of ik onder het trigram water, de intuïtie en luisteren naar je intuïte kan scharen? Of moet ik dit ergens anders plaatsen?

Groeten Danielle

Luna

• Jr. Member
  • **
Re: Vraag over het trigram water (Kan)
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2006, 18:14:35 »

Hoi Daniella,

welkom op het forum. Ik ben ook nog maar enkele weken lid, maar ik kan je zeggen dat het hier een echt fijn gebeuren is. Ook heel leerzaam om eens verschillende invalshoeken te horen (ale lezen dan toch  ;))
Tot nu toe is mijn kennis van de I Tjing pure zelfstudie geweest, dat mis ik wel hier in België om zo een cursus te kunnen volgen. Zeker van Harmen! (hint?  ;D)