Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activeringse-mail gemist?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: het interpreteren  (gelezen 5329 keer)

Ilona

• Ontmoeten
  • Sr. Member
  • Alles wat in je leven gebeurt is van belang.
    • www.ilonalina.nl
het interpreteren
« Gepost op: 01 juni 2006, 22:29:39 »

Ha lieve mensen,

Ik heb de neiging (heb ik gemerkt) bij het lezen van de teksten, deze nogal positief te bekijken of een en ander positief om te buigen als er duidelijk een waarschuwing staat. Enig idee of meer mensen dat doen en wat of waar ligt mijn valkuil? Tips?
Groetjes, Ilona

Harmen Mesker

• "Change is my middle name."
  • Administrator
  • Sr. Member
  • I am one with my duality.
    • I Tjing Centrum Nederland
Re: het interpreteren
« Reactie #1 Gepost op: 01 juni 2006, 23:08:36 »

Ik denk dat het voor je pleit dat je zo positief bent ingesteld. Daar heb je meer aan dan dat je de Yi zit als een groot doemscenario. Wat mij betreft bestaan er ook geen negatieve hexagrammen, hooguit moeilijke. Het verschilt echter per vertaling hoe dat wordt gebracht. Wilhelm met zijn 'onheil!' (vooral dat uitroepteken doet 't 'm) komt wat dat betreft wat zwaarder over.

De valkuil zou er echter in kunnen zitten dat je de waarschuwingen van de Yi niet ter harte neemt, bijvoorbeeld omdat je denkt dat het wel meevalt of vanzelf wel goedkomt. Soms moet je nou eenmaal pas op de plaats maken en je verantwoordelijkheid nemen. Misschien kan je je afvragen of je acties en/of denken in lijn zijn met het gegooide hexagram of het advies. Zo ja, dan is er niets aan de hand, dunkt me.

Harmen.
« Laatste verandering: 02 juni 2006, 17:20:50 door Harmen Mesker »
-----------------------------------------
I Tjing Centrum Nederland
Web: www.i-tjingcentrum.nl
Harmen's dagboek: www.itcn.nl/serendipity
English: http://diary.itcn.nl
E-mail: info@i-tjingcentrum.nl
-----------------------------------------

Ilona

• Ontmoeten
  • Sr. Member
  • Alles wat in je leven gebeurt is van belang.
    • www.ilonalina.nl
Re: het interpreteren
« Reactie #2 Gepost op: 02 juni 2006, 22:07:51 »

"soms moet je nou eenmaal pas op de plaats maken en je verantwoordelijkheid nemen", jaaaaah, natuurlijk, maar daar zit nou precies een stukje rebelsheid....Als A goed is, en B mag niet of hoort, dan lonkt soms B wel heel erg. Ik ben vast niet de enige die dat heeft.... ;D Dat\maakt het leven spannender en daardoor vaak niet makkelijker. Helaas durf ik B niet zo gauw....maar lonken doet t.
groetjes, Ilona
Pagina's: [1]